مصرف آب کشاورزی چند درصد بیشتر از متوسط جهانی آب در همین بخش است؟1.22درصد 2.12 درصد

مصرف آب کشاورزی در ایران چقدر است؟

میزان مصرف آب کشاورزی در ایران

مقدار مصرف آب کشاورزی در ایران

درصد مصرف آب کشاورزی در ایران

مصرف آب کشاورزی

مصرف آب کشاورزی

فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب یک امر ضروری است و باید به طور مداوم با بهره‌گیری از روش‌های نوین در جامعه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی با اشاره به میزان بالای مصرف شهروندان گفت: در ایران هر فرد به طور متوسط روزانه 170 لیتر آب مصرف می کند که 2 برابر مصرف جهانی است. 

غلامحسین فخاری به مناسبت جهانی روز آب در گفت و گو با فارس در تبریز افزود: متوسط بارندگی سالانه در دنیا حدود 800 میلی متر است،در صورتی که متوسط بارندگی در کشور ما 251 میلی متر می باشد. از سویی دیگر، بارندگی در اروپا بالای 1500 میلی متر است و حتی در برخی از کشورهای اروپایی این میزان به بالای 2 هزار میلی متر نیز رسیده است.

وی اضافه کرد: با این وضعیت بارندگی، مصرف هر فرد اروپایی به طور روزانه 70 الی 90 لیتر است در صورتی که در کشور ما علیرغم اینکه هم آب موجود کم است و هم بارندگی به نسبت زیاد پایین است،‌ مصرف هر فرد به طور روزانه 170 لیتر می باشد که نسبت به اروپا این مصرف دو برابر است در صورتی که منابع به مراتب کمتر می باشد.

فخاری تصریح کرد: در کل کشور حدود 130 میلیارد مترمکعب آب تجدید پذیر وجود دارد که 20 میلیارد متر مکعب آن غیرقابل استحصال است و حدود 110 میلیارد متر مکعب آب برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعت در کشور قابل استحصال است که از این میزان آب قابل استحصال، سالانه حدود 95 میلیارد متر مکعب آن را استفاده می کنیم و تنها برای آینده کشور 15 میلیارد متر مکعب آب ذخیره وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: سال 1335 برای هر ایرانی حدود 7 هزار متر مکعب سرانه آب وجود داشت ولی هم اکنون این سرانه با جمعیت 70 میلیونی به 1700 تا 1800 متر مکعب رسیده است که اگر درست مصرف نشود در آینده، با افزایش بی رویه جمعیت و مصرف بی رویه آب، این میزان به زیر یک هزار متر مکعب کاهش می یابد که در این صورت با بحران آب مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: ایران با جمعیت 70 میلیونی تنها 3 دهم درصد آب دنیا را در خود دارد و در مقایسه با جمعیت دنیا که حدود 7 میلیارد می‌باشد، یک درصد جمعیت دنیا نیز در ایران متمرکز شده است یعنی نسبت آب به جمعیت در کشور ما یک سوم است.

فخاری جا نیفتادن فرهنگ مصرف بهینه و پایین بودن قیمت آب را اساسی ترین عامل مهم در اسراف شهروندان ایرانی دانست

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب یک امر ضروری است و باید به طور مداوم با بهره‌گیری از روش‌های نوین در جامعه صورت گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی متوسط مطلوبیت آب شرب در استان را از نظر کلرسنجی و میکروبی بالای 8/99درصد اعلام و با بیان اینکه در جوامع امروزی رابطه مستقیمی بین توزیع آب سالم و دفع پساب وجود دارد اظهار داشت: خوشبختانه با تمهیدات اتخاذ شده بیماری ناشی از کیفیت آب در استان مشاهده نشده است.

فخاری اضافه کرد: ارتقای سلامت و بهداشت عمومی در گرو تأمین و توزیع آب بهداشتی و سالم و جمع‌آوری و دفع پساب‌های خانگی بوده‌ که این دو وظیفه مهم بر عهده شرکت‌های آب و فاضلاب گذاشته شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان از نظر کنترل بهداشت آب در سطح کشور تنها شرکتی است که دارای گواهینامه 17025 است گفت: در کشورهای آسیایی تنها 4 شرکت دارای چنین گواهینامه کیفیت است که به همین علت مجبور هستیم استاندارد کیفیت آب را به طور شبانه روزی کنترل کنیم که در این رابطه روزانه بیش از 1651 فقره آزمایشات شیمیایی، میکروبی،‌ کلر سنجی و جذب اتمی از آب مصرفی توزیعی انجام می گیرد که در مقایسه با استان های مشابه در کنترل کیفیت بیش از دو برابر جلوتریم.

وی همچنین با اشاره به این که هم ‌اکنون بیش از 8/2 میلیون نفر جمعیت زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند گفت: مشکل آبرسانی در شهرهای استان وجود ندارد.
فخاری با بیان اینکه در راستای تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب‌های شهری استان گام‌های خوبی برداشته شده است اظهار داشت: اجرای طرح‌های فاضلاب برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست و ارتقای سلامت شهروندان از اولویت‌های کاری آب و فاضلاب آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

مدیر‌عامل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هم‌اینک در 12 شهر استان عملیات اجرایی طرح‌های فاضلاب در دست اقدام بوده و همچنین در 9 شهر تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در دست احداث هستند.

سوال امشب خندوانه سوال مسابقه پیامکی امشب خندوانه دوشنبه 16 شهریور 94 پاسخ جواب کامل

سوال امشب خندوانه سوال مسابقه پیامکی امشب خندوانه دوشنبه 16 شهریور 94 پاسخ جواب

سوال امشب خندوانه سوال مسابقه پیامکی امشب خندوانه دوشنبه 16 شهریور 94 پاسخ جواب کامل

سوال امشب خندوانه سوال مسابقه پیامکی امشب خندوانه دوشنبه 16 شهریور 94 پاسخ جواب

سوال امشب خندوانه سوال مسابقه پیامکی امشب خندوانه دوشنبه 16 شهریور 94

سوال امشب خندوانه سوال مسابقه پیامکی امشب خندوانه دوشنبه 16 شهریور 94 پاسخ جواب

سوال امشب خندوانه دوشنبه 16 شهریور مهمون امشب برنامه خندوانه کیه؟

سوال امشب خندوانه

پرسش امشب خندوانه

بازیگر سرشناس مهمان امشب «خندوانه»

میهمان برنامه خندوانه

عکس/ رونمایی از مهمان امشب خندوانه

عکس/ مهمان امشب خندوانه کیست؟

مهمان امشب فردا شب و روزهای اینده برنامه خندوانه رامبد جوان

مسابقه پیامکی برنامه خندوانه شبکه نسیم

مسابقه ها-تا پایان پخش برنامه تلویزیونی خندوانه

پاسخ سوال پیامکی 16 شهریور خندوانه - خندوانه

پاسخ سوال پیامکی برنامه 16 شهریور- خندوانه

لیست سوالات خندوانه + پاسخ

جواب سوال پیامکی خندوانه 16 شهریور 94

پاسخ سوال پیامکی برنامه خندوانه امشب 16/6/94

جواب سوال پیامکی برنامه 16

جواب سوال پیامکی دوشنبه 16 شهریور خندوانه

شهریور خندوانه

مهمان امشب خندوانه/ عکس

مهمان امشب برنامه خندوانه

مهمان امشب برنامه جذاب خندوانه

مهمان بسیار ویژه برنامه امشب خندوانه +عکس

سوال امشب خندوانه 16 شهریور 94

http://www.googerd.com/sites/default/files/magazine/cinema/magazinephoto/144139_301.jpg

 

سوال امشب خندوانه سوال مسابقه پیامکی امشب خندوانه دوشنبه 16 شهریور 94 پاسخ جواب کامل

 

میزان مصرف آب هر ایرانی دو برابر مصرف جهانی است - عصر ایران

www.asriran.com › صفحه نخست › اقتصادی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی با اشاره به میزان بالای مصرف شهروندان گفت: در ایران هر فرد به طور متوسط روزانه 170 لیتر آب مصرف می کند که 2 ...

سیاست روز - 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

www.siasatrooz.ir/vdcirraz.t1arr2bcct.html

 

وی ادامه داد: مصرف 92 درصد آب در بخش کشاورزی بسیار بالا‌ست چرا که متوسط مصرف آب در جهان ... در ایران برای دفع خوراک مصرف شده,بیست و پنج لیتر آب مصرف میشود.

 

الگوی مصرف آب در جهان - دنیای اقتصاد

www.donya-e-eqtesad.com/news/891066/
۴ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در ایران اگر میزان مصرف آب بخش خانگی، صنعتی، تجاری و فضای سبز را در ... در ایران از ۹۰ درصد آب اختصاصی به بخش کشاورزی، ۶۰ درصد هدر می‌رود.

ایرنا - مقایسه سرانه مصرف آب شرب در ایران و سایر کشورها

www.irna.ir/fa/News/81662512/
۷ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - با توجه به میزان منابع آب و سرانه مصرف، ایران از جمله کشورهایی است که در ... برای کشورهای با درآمد کم تا متوسط، مصارف صنعتی در حدود 10 درصد و ...

الف - اهمیت اصلاح الگوی مصرف آب در کشاورزی - نسخه قابل چاپ

alef.ir/prtdsn0o.yt0sk6a22y.html
بخش کشاورزی با 92 درصد بزرگترین مصرف کننده آب در کشور است. ... بر اساس آمار و ارقام موجود میانگین سالانه حجم بارندگی ایران حدود 400 میلیارد متر مکعب برآورد می ...

مقایسه مصرف در ایران و جهان+جداول - تبیان

www.tebyan.net/mobile.aspx/Comment/index.aspx?pid=201890
مردم ایران منابع ملی خود را به مقدار قابل ملاحظه‌ای تلف می‌‌کنند. اسراف در این منابع به اندازه‌ای است که بنا به آمار منتشره مصرف سرانه آب، انرژی، دارو، نان و دیگر مواد غذایی و صرف وقت برای انجام یک ... طول عمر ایرانیان بیست درصد کمتر از میانگین جهانی است.

سهم 5 درصدی مصرف کنندگان خانگی /وقتی صنعت و کشاورزی ...

armanekerman.ir/سهم-5-درصدی-مصرف-کنندگان-خانگی-وقتی-صنع/
۲ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - طبق آمارهای رسمی بخش کشاورزی ایران بیش از ۹۰ درصد آب کشور را مصرف می کند و بازدهی این میزان مصرف آب، تنها میان ۳۰ تا ۴۰ درصد برآورد شده است.

مقایسه سرانه مصرف آب شرب در ایران و سایر کشورهای جهان - فارس

www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940407000803
۷ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - با توجه به میزان منابع آب و سرانه مصرف، ایران از جمله کشورهایی است که در ... در کشور ایران، در حدود 92 درصد کل مصارف آب مربوط به بخش کشاورزی ...

خشک‌سالی و کم‌آبی معضلی است که تقریبا تمام شهرها و ...

https://plus.google.com/.../posts/ALuYnfbKfVG
sepehr azadi
۲۴ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - با این همه سهم بخش‌های مختلف در مصرف و هدر دادن آب در استان‌های مختلف تفاوت‌های زیادی دارد. مطابق آمارهایی که نهادها و مقام‌های مسئول ارائه می‌کنند ۹۲ تا ۹۳ درصد آبی که در ایران ...

چرا مصرف آب در بخش کشاورزی ایران 90 درصد است؟ - تعامل

www.taamolnews.ir/.../چرا-مصرف-آب-در-بخش-کشاورزی-ایران-90-درصد-ا...
۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ه‍.ش. - هم‌چنین ضایعات محصولات کشاورزی از نقطه‌ی برداشت، حمل و نقل، نگهداری و مصرف در ایران 30 الی 35 درصد است که به نوعی هدر رفت آب محسوب می‌شود.

Timeline Photos - ستاد مبارزه با چرندیات | Facebook

https://www.facebook.com/Setade.Mobarezeh/.../1039377316075928/
میزان مصرف آب خانگی ایران بیش از دو برابر متوسط اروپاست. ..... از آنجایی که آب مهمترین بخش صنعت است، فکر می کنم ١ تا ٢ درصد برای آب شیرین صنعتی کم است.

۸۵ درصد کل ایران خشک است چکیده :در ایران مجموعه آمارهایی که ...

https://plus.google.com/.../posts/iVQ2gv638FR
Hossein Yazdi
۵ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - محمودی اظهار داشت: مجموعه فعالیت‌های کشاورزی، صنعتی و آب شرب شهری بعد از مصرف، پتانسیل‌هایی تهدیدکننده برای منابع آب هستند. اما در حوزه آب شرب ۱۰۰ درصد ...

مصرف آب در ایران 50 درصد بیشتر از دیگر کشورهاست - کیهان

kayhan.ir/fa/.../مصرف-آب-در-ایران-50-درصد-بیشتر-از-دیگر-کشورهاس...
معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: سرانه مصرف آب آشامیدنی در ایران 50 درصد بیش از دیگر کشورهاست.

آب مصرفی هر ایرانی در هر شبانه روز چقدر است؟مصرف قابل ...

baasnews.com/.../25128-آب-مصرفی-هر-ایرانی-در-هر-شبانه-روز-چقدر-اس...
مصرف قابل توجه روزانه آب هر ایرانی رئیس مرکز تحقیقات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: اگر میزان مصرف آب بخش خانگی، صنعتی، تجاری و فضای سبز را در ...

ایسنا - آمار هولناک درباره مصرف انرژی در ایران

www.isna.ir/fa/print/.../آمار-هولناک-درباره-مصرف-انرژی-در-ایران
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ه‍.ش. - به گزارش ایسنا، روزنامه خراسان در ادامه آورده است: کشور ما در مصرف آب، برق و ... جهانی محسوب می شود اما میزان هدر رفت آب در ایران 28 تا 30 درصد است.

جام جم آنلاین-متوسط مصرف آب کشاورزی در ایران 92 درصد

www.jamejamonline.ir/newspreview/1587706748943135179
۸ مرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - وزیر نیرو خبر داد: متوسط مصرف آب کشاورزی در ایران 92 درصد. بخش کشاورزی با اختصاص 92 درصد از منابع آبی کشور و بالاترین رتبه مصرف ...

اقتصاد ایران آنلاین - میزان مصرف آب روزانه کولر آبی چقدر است؟

www.eghtesadeiranonline.com/vdcfmtd00w6dmma.igiw.html
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفا استان تهران با اشاره به این‌که با نزدیک شدن به فصل گرما کولرهای آبی برای استفاده از حداکثر عملکرد باید بازنگری شوند، ...

میزان مصرف اب هر ایرانی درطول روز چند لیتر است؟ - ورزش 3 ...

www-varzesh3.blogsky.com/.../میزان-مصرف-اب-هر-ایرانی-درطول-روز-چن...

۲۲ تیر ۱۳۹۴ ه‍.ش. - وی افزود: اگر میزان مصرف آب بخش خانگی، صنعتی، تجاری و فضای سبز را در سراسر کشور در نظر بگیریم و بر جمعیت ایران تقسیم کنیم به طور ...